Programy
Dyrektor Przedszkola dopuszcza w roku szkolnym 2024/2025 następujący zestaw programów
- "Od przedszkolaka do pierwszaka", autor Iwona Broda; WSiP
- Programy własne i innowacje pedagogiczne nauczycieli
"Raz, dwa, trzy - kodujesz Ty" - program autorski Beaty Gorzkiewicz
"Zdrowo, sportowo, odlotowo" - program autorski Beaty Gorzkiewicz i Marzeny Wijata
"Zabawy logopedyczne dla małych dzieci" - program autorstwa Pauliny Wiśniewskiej
"Matematyka dla smyka" innowacja pedagogiczna autorstwa Marioli Niedziałkowskiej
Jest nam niezmiernie miło poinformować Państwa, iż nasze przedszkole zostało zakwalifikowane do „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025” Priorytet 3.
Złożony przez naszą placówkę wniosek został rozpatrzony pozytywnie.
Przedszkole otrzymało wsparcie finansowe z dotacji celowej budżetu państwa w kwocie 3000 zł. na wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci.
Otrzymane środki finansowe zostaną przeznaczone na:
1. Zakup książek będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3-6 lat, w tym zakup książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku ( w tym książek obrazkowych, mówionych i elektronicznych), które są dostępne na rynku księgarskim.
2. Realizację działań promujących czytelnictwo:
- Zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w działaniach promujących czytelnictwo.
- Organizację spotkań autorskich, wystaw, konkursów.
Nasze przedszkole już po raz piąty bierze udział w projekcie "Piękna nasza Polska cała".
Główne założenia i cele projektu:
- kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci
- uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycje naszego kraju
- kształtowanie szacunku do własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej
- dostrzeganie piękna i wartości dorobku polskiej nauki i kultury
- poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu, dostrzeganie piękna ojczystego miejsca
- uwrażliwienie na piękno języka polskiego, zachęcanie do posługiwania się poprawna polszczyzną
- przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych
- budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem, okazywanie szacunku członkom rodziny i osobom z bliskiego otoczenia, rozwijanie poczucia empatii wobec innych ludzi, poszanowania dla ludzkich wyborów, kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb innych, zachęcanie do niesienia pomocy
- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw - znajomości swojej wartości jako człowieka.